Monday, September 29, 2008

balik beraya kat kampung!!!

Hr ni,aku blik klantan..wehoo...home sweet home!!smlm aku g KL cr baju raya,n sbagainya RAYA la..xdpt shoot pic,camera xbwk..huhu..rugi,bnyk ragam manusia yg best2 n plik2 dkat2  nk raye ni..hehehe..klau x,mmg aku shoot hbs la...xpe la..cite psal blik lak..
lpas settle keta ok smua..aku pom tinggalkan kotaraya ini lbih krg kul 12-1..aku rsa xsbr nk smpai klantan..huhu..
aku hepy gak msa first2,aik,jln xjammed, nsib baik..slalunya time cengini,kna amik Q la..hehe..msa tgh drive 2,smpat la jgk aku main2 ngn camera..

tgk!jaln lenggang beb!cam xcaya je..hehe..

cam best lak tgk mamat nk blik ngn moto..jelez aku..

aku pom dgn hepynya n sbar ni nk cpt smpai..cmne pom,aku pk,aku kna smpai sblom buka pose..cmne pom aku kna follow gak peraturan2 jln raye ni,n drive carefully..huhu..mama aku n ada org 2 kata,xpe lmbt pom,asl slamat,aku pom xnk la smpai dlm keadaan emm2 kn..so aku xlaju2..'slow2'hehe..


fuh!aku ingtkn polis yg bt speed trap,rupanya baju jek..cuba tgk leklok..cam polis daa..



grai lemang kat tepi jalan...
on de way 2,ada la gerai2 jual lemang,aku pom singgah la..dah stop,xkn nk tgk je kn,so bli la 4-5 btg..pk2 blik bkn hbs pom ni.tp xpe la,mna th ada sedara dtg rmh mlm nnt,leh mkn..

akak lemang ni siap leh posing ngn gerai dia dpn lensa aku ni..hehe..
tgH aku hepy blik kmpung,kt dpan aku tbe aku nmpk ada 'barisan','barisan' pe lak ni?huhu..dh jammed la..ni la nasib org klntan yg duk kt prantauan nk blik raye..huhuh..sdihnya..nmpk sgt,rmai org klntan yg duk kt prantauan ni...


emm,jln dh jammed dh..

emm,aku pom dgn sbarnye wlaupom t'pksa main tkan clutch nk brake..huhu..(abah,nk keta otomatik.huhu..)abah aku xnk kasi coz tkut aku xreti bwk keta manual,dia ckp msih muda,so kna keta manual..huhu..smbil jammed 2,aku pom main2 la ngn camera aku,untuk hlgkn rsa ltih n mngantuk 2..


masa dh glap n nk hujan..aku msih xtiba kt rmh..

kul 1730,mama call,tnya smpat ke smpai b'buka kt rmh..aku agk smpat la..tp lbih krg kul 1900 aku call blik,xsmpat so mntak mama tlg smpan skit mknan,cmne pom aku nk mkn kt rmh gakk..huhu..kul 1930 aku tiba kat home sweet home..so sweet..aku rsa,wlupom jammed,aku dpt tiba kt rmh dlm msa 7 jam..mna xnya,pcut n cr jlan pintas nk lari dr jammed..hehe..nsib baik aku ingt lg jln yg uncle n abg ipar aku tnjuk..hehe.rasa bersyukur sgt2 coz aku tiba ngn selamatnya..alhamdullillah..
berakhir la 1 perjalanan balik kampung yg agak seronok wlaupom lpar n dahaga..hehehe..(msih berpuasa)aku tgk kat tepi2 jln rmai je yg sdg mkn n mnum.musafir...

No comments: